۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با رئیس مجلس خبرگان دیدار کردند فیلم | لحظاتی از گفت‌وگوی رهبر انقلاب در جریان عیادت از آیت‌الله مکارم شیرازی پیام تبریک رهبر انقلاب به مسلمانان جهان به مناسبت عید قربان از هفتم اکتبر حزب‌الله لبنان ۵ هزار موشک به سوی اهداف رژیم صهیونیستی شلیک کرد اولین مناظره امشب ساعت ۲۰ با موضوع اقتصاد برگزار می‌شود نتانیاهو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را منحل کرد دیدار سرپرست ریاست‌جمهوری با حمید نوری مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا برای پیشگیری از افزایش تنش‌ها، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند
سرخط خبرها

در دیدار سفیر کره تأکید شد: ضرورت تقویت تعاملات اقتصادی ایران و کره شمالی در پی تحریم‌های جدید

  • کد خبر: ۴۲۱۷۳
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
در دیدار سفیر کره تأکید شد: ضرورت تقویت تعاملات اقتصادی ایران و کره شمالی در پی تحریم‌های جدید
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: غلبه بر تحریم‌های آمریکا از طریق ایجاد شبکه‌های مالی و تهاتری مهم، مفید و به نفع دو کشور است.
به گزارش شهرآرانیوز، هان سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در تهران با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار به اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در حوزه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: تقویت روابط پارلمانی دو کشور به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین و همکاری در حوزه‌های مختلف می‌گردد.

وی همچنین افزود: مراودات سیاسی و اقتصادی ایران و کره شمالی در مسیر خوبی قرار دارد و مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه ارتباطات در عرصه‌های مختلف به ویژه پارلمانی تاکید می‌کند.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد باشگاه اتحاد علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا را پیشنهاد داد و گفت: مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا از طریق باشگاه ضد تحریم باعث اتحاد کشور‌های مورد غضب استکبار جهانی خواهد شد.

ذوالنوری همچنین تصریح کرد: بحران آفرینی آمریکا در منطقه و ایجاد تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره به کاهش تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین دامن زده است و ضرورت دارد از طرق مختلفی همچون تهاتر به تقویت روابط و تعاملات اقتصادی فیمابین پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نسبت به حادثه اخیر سیل و طوفان در کره شمالی واکنش نشان داد و به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، با ملت، دولت و پارلمان جمهوری دموکراتیک خلق کره ابراز همدردی نمود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها فعال‌تر شوند.

هانگ سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و برشمردن اشتراکات سیاسی و اجتماعی دو کشور، خواستار بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در روابط فیمابین به ویژه روابط پارلمانی برای گسترش تعاملات و تبادلات شد و گفت: سنگر ضدآمریکایی و تروریسم، حفظ رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره را فعال‌تر نموده است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه همه جانبه مراودات با جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کره شمالی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در ادامه، داشتن دشمن مشترک و رویکرد متحد را مدنظر قرار داد و بیان داشت: مسائل مختلف بین‌المللی و دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره ایجاب می‌کند تا با تعاملات و مناسبات فیمابین فعال و گسترده‌تر باشد.

هانگ سونگ او، تعاملات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را مهم دانست و گفت: تعامل و همکاری هیئت‌های پارلمانی می‌تواند به شناخت بیشتر دو کشور که لازمه گسترش فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است، کمک شایانی کند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->